Başvuru Kuralları


Mart dönemi başvuruları Ocak ayında, Kasım dönemi başvuruları Eylül ayında duyurulmaktadır.

  1. Başvurumuzu gerçekleştirmeden önce ATHENS Genel Kurallarını (ATHENS Genel Kurallarını) okuyalım.
  2. Başvuru yaptıktan sonra mücbir sebep (sağlık problemi vb.) bulunmadıkça iptal edemeyeceğimizi ve hareketliliği gerçekleştirmekle yükümlü olduğumuzu bilelim.
  3. Geçtiğimiz yıllarda alınan kararla, hareketlilik gerçekleştirmeye hak kazanan Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı öğrencilerimize (yeşil pasaportu veya vizesi olmayanlara) Gri Pasaport almak üzere onay yazısı verilecektir. İstanbul şehrinde randevu bulamayan öğrencilerimiz yakın şehirlerden randevu almayı deneyebilir (Gri pasaport alacak öğrencilerimizin, ATHENS Ağı'na kaydolurken pasaport numarası alanına "Service Passport" yazmaları gerekmektedir). Yabancı öğrencilerimizden vize ihtiyacı olanlar, “Acceptance Letter” talebinde bulunduğu takdirde, partner kurumdan temin edilecektir.
  4. ATHENS Programı’nın bütçesi bulunmadığı için bu kapsamda herhangi bir hibe/burs desteği sağlanmadığı hususuna dikkat edelim.
  5. European Dimension Activies (EDA), ATHENS Ağı’nın zorunlu programı olup, katılım zorunludur. Ücreti, ülkeden ülkeye değişiklik göstermektedir. Yaklaşık 40-50 Euro olan ücret, öğrenci tarafından ödenmektedir. Gittiğimiz kurumda Üniversitemizi temsil ettiğimizin bilinciyle, programa katılım sağladığımızdan ve ücretini bizden talep edildiği gibi gerçekleştirdiğimizden emin olalım.
  6. Ders seçiminde; dersin, okuduğumuz bölüm ve sınıf ile uyumlu olduğundan emin olalım. Ayrıca ders seçimi yaparken, hareketlilik gerçekleştirmeyi planlandığımız üniversitenin bulunduğu ülkenin pahalılığını dikkate alalım. Kurumların koşullarına kendi İnternet Siteleri'nden ulaşabiliyoruz.
  7. Not ortalamamızın Lisans Öğrencisi için 2.50 ve üzeri, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencisi için ise 3.00 ve üzeri olduğundan emin olalım.
  8. Aldığımız dersler alınan kararla artık Üniversitemizde mikro-kredilendirilmektedir.
  9. Hareketlilik haftasında izinli sayılmamız için İTÜ ATHENS Koordinatörü tarafından bizim yerimize izin yazılarımız yazılacaktır.
  10. Blended Intensive Program (BIP), tüm kurumlarda Erasmus Ofis’ler üzerinden yürütülmektedir. Üniversitemiz henüz BIP hareketliliğine dahil değildir. BIP kodlu dersleri seçmeyelim. Classic ATHENS Derslerinden seçtiğimizden emin olalım.
  11. Halihazırda değişim öğrencisiysek ATHENS Programına katılım sağlayamayacağımızı unutmayalım. Başvuruların yoğunluğu göz önünde bulundurularak, gerektiğinde daha önce hareketlilik gerçekleştirmemiş öğrencilerimize öncelik verilecektir.
  12. İmzalamadan önce, Öğrenci Taahhütnamesini özenle okuyup, anladığımızdan emin olalım. İmza attığımız için, taahhütnamedeki maddelere karşı sorumlu olduğumuzu ve yaptırım uygulanabileceğini unutmayalım.
  13. Bilmemiz gereken her şeyi öğrendiğimize göre, artık başvurumuzu gerçekleştirebiliriz. Başvurular ATHENS Network internet sitesi üzerinden gerçekleştirilmektedir.

Başvuru yapabilmek için, öncelikle siteye kayıt olalım. Ardından site üzerinde belirtilen adımları takip ederek, en sonunda kişiye özel hazırlanmış "Başvuru Formu" (Application Form) ve "Öğrenci Taahhütnamesi"ni (Student Commitment) imzalayalım.

Commitment belgesinde yer alan Print Name kısmına Ad-Soyad, ID kısmına İTÜ Öğrenci numaramızı yazalım.

Son olarak: Başvuru Formu, Öğrenci Taahhütnamesi ve Transkriptimizi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Binası, 2-03 numaralı odada bulunan İTÜ ATHENS Ofisi’mize elden teslim edelim.