Başvuru Kuralları


MART 2026 DÖNEMİ TAKVİMİ

Başvuru Tarihleri: 07 - 16 Ocak 2026
Hareketlilik Tarihleri: 15 - 22 Mart 2026

📌 BAŞVURMADAN ÖNCE BİLMENİZ GEREKENLER

  1. Başvurumuzu gerçekleştirmeden önce ATHENS Genel Kurallarını (General Rules) okuyalım.

  2. Başvurumuzu itu.edu.tr uzantılı e-posta adresimizle yaptığımızdan emin olalım (harici başvurular değerlendirmeye alınmamaktadır), tüm süreci aynı e-posta adresi üzerinden sürdürmemiz gerekmektedir. Süreç boyunca e-postamızı düzenli olarak kontrol edelim.

    * ATHENS Newtork Sistemine giriş şifremizi bir yere not edip, kesinlikle unutmayalım. Şifre sıfırlama yapılmamaktadır.

  3. Başvuru yaptıktan sonra mücbir sebep (sağlık problemi vb.) bulunmadıkça, hareketliliği iptal edemeyeceğimizi ve gerçekleştirmekle yükümlü olduğumuzu bilelim.

  4. Hareketlilik gerçekleştirmeye hak kazanan Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı öğrencilerimize (yeşil pasaportu veya vizesi olmayanlara) Gri Pasaport almak üzere onay yazısı verilecektir. (Tüm süreç Ofisimizin danışmanlığında yürütülecektir.)

    Gri pasaport alacak öğrencilerimizin, ATHENS Ağı'na kaydolurken "ID Card or Passport Number" alanına "Service Passport" yazmaları gerekmektedir. 

    Yabancı uyruklu öğrencilerimizden, yalnızca hali hazırda geçerli vizesi veya pasaportu olanlar başvurabilirler. (Başvuru esnasında ibraz etmeleri gerekmektedir.)

  5. ATHENS Programı’nın bütçesi bulunmadığı için, bu kapsamda herhangi bir hibe/burs desteği sağlanmadığı hususuna dikkat edelim.

  6. European Dimension Activies (EDA), ATHENS Programı’nın katılımı zorunlu etkinliğidir. Ücreti, ülkeden ülkeye değişiklik göstermektedir. Yaklaşık 40 Euro olan ücret, öğrenci tarafından ödenmektedir. Gittiğimiz kurumda Üniversitemizi temsil ettiğimizin bilinciyle, programa katılım sağladığımızdan ve ücretini bizden talep edildiği gibi gerçekleştirdiğimizden emin olalım.

  7. Ders seçiminde; seçtiğimiz derslerin, okuduğumuz bölüm ve sınıf ile uyumlu olduğundan emin olalım. Ayrıca ders seçimi yaparken, hareketlilik gerçekleştirmeyi planlandığımız üniversitenin bulunduğu ülkenin pahalılığını dikkate alalım. Kurumların koşullarına kendi İnternet Sitelerinden ulaşabiliyoruz. ATHENS Programı’nda ders seçerken dikkat etmemiz gereken bir diğer konu ise tercih sıralamasıdır.

  8. Not ortalamamızın Lisans Öğrencisi için 2.50 ve üzeri, Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencisi için ise 3.00 ve üzeri olduğundan emin olalım.

  9. Aldığımız ders Üniversitemizde mikro-kredilendirilmektedir.

  10. Hareketlilik haftasında izinli sayılmamız için İTÜ ATHENS Koordinatörü tarafından bizim yerimize izin yazılarımız fakültelerimize yazılacaktır. İzin süremiz hareketlilikten 1 gün öncesinde başlayıp 1 gün sonrasında sona erer. Yasal görevlendirme işleyişi bu şekildedir. Bu tarihler dışında hiçbir şekilde izinli sayılma talebinde bulunmayalım!

  11. Çalışan öğrenci isek; hareketlilik dönemi boyunca çalıştığımız kurum tarafından izinli sayıldığımızı gösteren belgemizi başvuru esnasında teslim etmek üzere temin edelim!

  12. Blended Intensive Program (BIP), tüm kurumlarda Erasmus Ofisleri üzerinden yürütülmektedir. BIP kodlu ders seçimi yapacak öğrencilerimiz bilgi için Erasmus Ofisimiz ile görüşebilirler.

  13. Halihazırda değişim öğrencisi isek; ATHENS Programına katılım sağlayamayacağımızı unutmayalım.

  14. Daha önce hiç ATHENS hareketliliği gerçekleştirmediğimizden emin olalım. Başvuru yoğunluğu sebebiyle, ilk defa katılım sağlayacak olma şartı aranmaktadır.

  15. Lisans öğrencileri için; başvuruların yoğunluğu sebebiyle yalnızca son sınıf (4. Sınıf) öğrencileri başvurabilmektedir. Mezun durumunda olan öğrenciler ise öncelikli değerlendirilmektedir. Yüksek lisans ve doktora öğrencileri için; ilk dönemini tamamlamış olma şartı aranmaktadır.

  16. İmzalamadan önce, Öğrenci Taahhütnamesini ve İTÜ Taahhütnamesini özenle okuyup anladığımızdan emin olalım. İmza attığımız için, taahhütnamedeki maddelere karşı sorumlu olduğumuzu ve yaptırım uygulanabileceğini unutmayalım!

  17.  Program koordinatörlüğünün başvuru değerlendirme kriterlerinin  kıstasların (cinsiyet eşitliği, kurum ve ülke çeşitliliği vb.) yanı sıra; sürece aktif katılım ve süreç takibi, başvuru evraklarının doğru ve talep edildiği şekil ve zamanda temini başvuru değerlendirmesinde dikkate alınmaktadır.

  18. Bilmemiz gereken her şeyi öğrendiğimize göre, artık başvurumuzu gerçekleştirebiliriz. Başvurular ATHENS Network internet sitesi üzerinden gerçekleştirilmektedir.

    Başvuru yapabilmek için, öncelikle siteye itu.edu.tr uzantılı e-posta hesabımızdan kayıt olalım. Ardından site üzerinde belirtilen adımları takip ederek, en sonunda kişiye özel hazırlanmış "Başvuru Formu"nu (Application Form) doldurup imzalayalım. "Öğrenci Taahhütnamesi"ni (Student Commitment) onaylayalım.

📎 BELGE TESLİMİ

⚠️ Belge teslimi çevirmiçi gerçekleşmektedir. Bu link üzerinden Çevrimiçi Belge Teslim Platformuna belgelerinizi yükleyebilirsiniz.

⚠️ Çevrimiçi belge tesliminin geçerli sayılması için ATHENS İTÜ Koordinatörü tarafından yapılacak Microsoft Teams toplantısına katılım zorunludur. (Toplantı linki ve detayları öğrencilerimiz ile sonrasında paylaşılacaktır.)

📌 Teslim edilmesi gereken belgeler:

Belgeler Nereden Temin Edilir
Başvuru formu (Islak imzalı) (ATHENS Network)
İTÜ Taahhütnamesi (Islak imzalı) İTÜ Taahhütnamesi
Öğrenim Durumu / Possible Graduation Öğrenci İşleri
Transkript Öğrenci İşleri veya E-Devlet
Öğrenci belgesi Öğrenci İşleri veya E-Devlet


Rehber Hakkında
📚

Elinizdeki metin, ATHENS Programı’na başvuru sürecinde ihtiyaç duyabileceğiniz tüm bilgileri adım adım açıklayan kapsamlı bir rehber niteliğindedir. Burada yer alan bilgiler, başvurudan kabul sürecine kadar tüm aşamalarda karşılaşabileceğiniz sorulara yanıt verecek şekilde hazırlanmıştır.

Hareketlilik gerçekleştirmeye hak kazanan öğrencilerimizin hareketlilik süreci, ATHENS İTÜ Koordinatörünün danışmanlığında yürütülecek olup, her adımda gerekli yönlendirmeler kendilerine yapılacaktır.