Değerli Öğrencilerimiz,
Sizlerin de bildiği üzere, Akademik Takvim’in ertelenmesi nedeniyle bazı öğrencilerimiz belge teslim sürecini çevrimiçi (e-posta üzerinden) tamamlamak durumunda kalmıştır. Ancak ne yazık ki, e-posta üzerinden gönderilen bazı belgelerin eksik veya hatalı olduğu görülmektedir. Aynı zamanda e-posta sisteminde yaşanan aksaklıklar, bazı e-postaların iletilmesinde belirsizlik yaratmaktadır. Ek olarak, çok fazla soru gelmekte ve bu durum karışıklığa sebebiyet vermektedir. Bu nedenle, siz değerli öğrencilerimizin mağduriyet yaşamaması adına çalışmalar yapılarak hızlı bir şekilde, kullanımı kolay bir Çevrimiçi Belge Teslim Platformu geliştirilmiştir. Platform sayesinde belgelerinizi eksiksiz ve doğru şekilde yükleyebilir, başvuru sürecinizi daha sağlıklı bir şekilde tamamlayabilirsiniz.

🔗 Platform erişimi: https://global.itu.edu.tr/tr/ogrenciler/uluslararasi-programlar/athens/online-basvuru-belge-teslimi

Gerekli bilgileri doldurduktan sonra belgelerinizi PDF formatında yükleyip “submit” butonuna basarak çevrimiçi belge tesliminizi tamamlayabilirsiniz.

📌 Teslim edilmesi gereken belgeler:

Belgeler Nereden Temin Edilir
Başvuru formu (Islak imzalı) ATHENS Network
İTÜ Taahhütnamesi (Islak imzalı) İTÜ Taahhütnamesi
Öğrenim Durumu / Possible Graduation Öğrenci İşleri
Transkript Öğrenci İşleri veya E-Devlet
Öğrenci belgesi Öğrenci İşleri veya E-Devlet

 

Önemli Notlar:

• Belge içeriklerinin doğruluğu tamamen öğrencinin sorumluluğundadır. E-posta üzerinden belge kontrolü yapılmamaktadır.

  • Karışıklıkları önlemek adına; başvurular, ATHENS Network başvuru sistemi üzerinden, belge teslimi ise mutlaka yüz yüze yapılmalıdır. Yalnızca zorunlu hallerde (staj, hastalık, şehir veya ülke dışında olma vb.) çevrimiçi teslim mümkündür.

  • Belge teslimini yüz yüze gerçekleştiren öğrencilerimizin görüşme sonrasında ekstra bir işlem yapmasına gerek yoktur.

  • Çevrimiçi belge tesliminin geçerli sayılması için, 26 Eylül 2025 Cuma günü saat 15:00’te yapılacak Microsoft Teams toplantısına katılım zorunludur. (Toplantı linki, belge teslimini çevrimiçi gerçekleştiren öğrencilerimiz ile sonrasında paylaşılacaktır.)

  • ATHENS Network başvuru sistemi üzerinden başvurularınızı en geç 19 Eylül 2025 Cuma günü, saat 17:00ye kadar tamamlamanız gerektiğini tekrar hatırlatmak isteriz.

• Çevrimiçi Belge Teslim Platformu, 26 Eylül 2025 Cuma günü saat 12:00’de kapanacaktır. Öncesinde belgelerinizi yüklediğinizden emin olunuz.

• ATHENS Network başvuru sisteminde yer alan Öğrenci Taahhütnamesi (Student Commitment) çevrimiçi onaylanmalıdır, ayrıca çıktı alınarak teslim edilmesine gerek yoktur. Ancak İTÜ Taahhütnamesi mutlaka ıslak imzalı olarak teslim edilmelidir.

  • Bu yeni uygulama ile birlikte; çevrimiçi belge teslimi yalnızca bu platform üzerinden kabul edilecektir. Halihazırda e-posta gönderen öğrencilerimizin belgelerini platforma yüklemeleri gerekmektedir. En son "SUBMIT" butonuna basınca "Your document uploading for ATHENS application was successfully completed!" yazısı ekrana geldiğinde belgelerinizi yüklemiş ve çevrimiçi belge teslim işlemini tamamlamış olursunuz. E-posta üzerinden gönderilen belgeler dikkate alınmayacaktır. 

📎 Bazı öğrencilerimizin başvuru koşullarını sağlamadıkları halde başvuru talebinde bulundukları görülmektedir. Bu talepler dikkate alınmamaktadır. Lütfen başvuru koşulları ve detaylı bilgiler için linkteki bilgileri dikkatle inceleyiniz!